" Cintai kekasihmu dengan sekadarnya saja, siapa tahu nantinya ia akan jadi musuhmu. dan bencilah musuhmu sekadarnya saja, siapa tahu nantinya akan jadi kekasihmu (Ali bin Abi Thalib)".
J O M ~ b a c a =)

Friday, 14 November 2014

Mulianya Gadis kerana ISLAM

Assalamualaikum .. 


Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah...
kepada anta antum semua termasuk diri ana ....
bersyukur lah sebanyak mana yg mungkin setiap hari =)
hmm... entry pasal apa eh yg terbaru ni ...


 Alhamdulillah ... Allah telah memilih ana untuk menghadiri MAJLIS ILMU yang amat bernilai harganya.. KERANA Sesungguhnya, ILMU itu AMAT LUAS.. HASH TAG Penuhkan ilmu DUNIA dan AKHIRAT =)
dan jangan lupa UPDATE tentang isu semasa - hehe .. 

Berjudul :: MAHASISWI TOLAK FEMENISME ::
Tempat :: Auditorium Jurutera , Fakulti Kejuruteraan UPM.

WAHH !! dari tajuk majlis tadi tu pun.. Berat .. amat berat .. haha , kita dah boleh agak apakah topik-topik yang mereka bincangkan dalam BUAL BICARA tu .. hmm.. jadi ?? tujuan ana menulis entry pada kali ini adalah tentang SEBUAH PERKONGSIAN .. perkongsian tentang kenapa menolak femenisme ?? Semuanya adalah dari apa yang ana dapat melalui majlis ilmu itu tadi .. 

APA ITU FEMENISME ??? 

Femenisme :: sebuah GERAKKAN , antara cabang LIBERALISME , Berasal Dari BARAT , MEMpertahankan HAK Wanita (sama rata lelaki/perempuan) .

kenapa ia muncul ??
kerana PADA zaman dahulu , wanita dianggap Jelmaan Syaitan . Ciptaan yang tidak sempurna.
Dianggap kejahatan lelaki lebih baik dari kebaikan wanita. 
Wanita juga dianggap PERMULAAN DOSA (pnyebab) terhadap lelaki.

dah dapat gambaran apakah itu FEMENISME ?? di Malaysia dah ada ke gerakkan ini ?? ngee~ CUBA LAH SEARCH =) haha ... Secara "CONCLUSION" ?? 
APAKAH yang harus UKHTI TAHU ?? 

Sebagai seorang MAHASISWi yang bertakwa ... SESUNGGUHNYA .. dalam AL-QURAN sudah pun menyebut keistimewaan WANITA itu (Surah :: Al-Imran , An-Nisa') Mentelaah lah ... carilah panduan yang menjadi rujukan kita iaitu Al-Quran dan Sunnah ... 
Apa yang ana boleh nyatakan disini ... 
Jika kita tidak menegakkan ISLAM, Maka ada masalah lah dengan IMAN kita ... NuzubillahiMinzaliq ...

Apa yang ana mahu kongsikan lagi dan saling ingat-mengingati adalah ::
  • Allah telah pun mengangkat darjat seseorang wanita itu didlm Al-Quran .
  • Tambahan lagi , MAHAR - bayaran sebelum bersama(kahwin) untuk gapo?? untuk harga diri wanita juga =)
  • sebuah lagu :: lalalala.... After Allah and Rasullullah ... who next your Mother ? who next your Mother ?? and then your Father ... dari lagu ini nmpak kan.. wanita itu istimewa .. sesungguhnya , Allah itu Maha Adil.. =)
  • Islam itu amat indah ! kita semua saling memerlukan lelaki dan perempuan.. dan untuk menjadi baik harus bersama orang yang terbaik ... TAK FAHAM ?? read and think carefully ! hehe..
banyak lagi sebenarnya yang ana ingin kongsikan .. tapi .. hmm.. tak apa lah .. cuma ana sarankan carilah ilmu terutama ilmu ROHANI di institusi masing-masing.. hehe .. 
Insyaa Allah .. 
kita sama-sama perbaiki diri ... 
hehe , keep calm and Pray .. don't forget ! InnaAllahamaa'na ... 

dari :: ~ Orang yang suka SHARE ~ PMI / PEMBINA ~Wanita Solehah cita2ku.

Publish ! 

- dengar ini =) 
khas buat mu WANITA  ::